/Files/images/psihologchna_slujba/zavantazhennia-5.jpg

Основні правила безпечної поведінки в Інтернеті для підлітків

· Небажано розміщувати персональну інформацію в Інтернеті. Персональна інформація – це ваше повне ім’я, прізвище, номер мобільного телефону, адреса електронної пошти, домашня адреса, фото з вами, членами вашої родини, друзями.

· Якщо ви публікуєте фото чи відео в Інтернеті, їх може подивитися кожен. Зважайте на це.

· Не відповідайте на спам (небажану електронну пошту).

· Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вам люди. Ви не можете знати, що насправді міститься у цих файлах – там можуть бути віруси або фото, відео з «агресивним» змістом.

· Пам’ятайте, що віртуальні знайомі можуть бути не тими, за кого себе видають.

· Якщо поруч з вами немає когось із дорослих, яким ви довіряєте і які можуть вас захистити, не зустрічайтесь в реальному житті з людьми, якими ви познайомились в Інтернеті. Якщо ваш віртуальний друг справді той, за кого себе видає, він спокійно зреагує на вашу турботу про власну безпеку.

· Ніколи не пізно розповісти дорослим, якщо вас хтось образив.

· Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів – вони знають, що треба робити.

· Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

· Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

· Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

· Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

· Пам’ятайте, що в Інтернеті ти спілкуєшся з людиною.

· Відстоюйте свою точку зору, але не ображай своїх співрозмовників.

· Дотримуйтесь етики спілкування. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

· У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ – це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

· Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання – це сприймається як “спам”, і звичайно засмучує користувачів мережі.

· Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

/Files/images/psihologchna_slujba/ПОРАДИ-ДІТЯМ-1.jpg




/Files/images/psihologchna_slujba/30.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/57.jpg



Рекомендації соціального педагога підліткам

1. Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе.

2. Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.

3. Формуй в собі позитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.

4.Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності. Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.

5.Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.

6. Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.

7. Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.

8.Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.

9. Люби себе будь-якого. Формуй в собі позитивну самооцінку, вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, вчись виражати емоції достойним чином.


Кодекс поведінки в конфлікті

Дванадцять правил

1.Дай партнеру "випустити пару”.Доки він роздратований, вам не домовитись. Під час його "вибуху” поводься спокійно, впевнено, але не зверхньо.

2.Вимагай від партнера спокійно обґрунтувати свої претензії.При цьому скажи, що будеш звертати увагу тільки на факти. Людям властиво плутати факти й емоції. Тому частіше запитуй: "Це фактичи ваша думка?”Емоції відкидай.

3.Збивай агресію неочікуваними засобами.Наприклад, спитай поради, згадай минуле, скажи комплімент...(переключи свідомість на щось інше).

4.Не давай негативних оцінок, а говори про свої почуття.Не кажи: "Ви мене обманюєте”, -скажи: "Я відчуваю себе обманутим”.

5.Попроси сформулювати бажаний кінцевий результат.Проблема – це те, що потребує розв’язання. Ставленнядо людини - це фон, на якому її треба розв’язати. Визнач разом з партнером проблему і зосередься на ній.

6.Запропонуй партнеру висловити свої думки щодо проблемного питання і свої варіанти розв’язання.Не шукай винних, а шукай вихід із ситуації. Не зупиняйся на першому ж варіанті, створи спектр, а потім обирайте кращий. Шукайте варіанти, які влаштовують обидві сторони. Ви обидва повинні стати переможцями.

7.У будь – якому випадку дай партнеру можливість "зберегти своє обличчя”.Не дозволяй собі відповідати на агресію агресією. Не чіпай особистість партнера.

8.Відображуй, як луна, зміст висловлювань партнера.Частіше запитуй: "Я правильно зрозумів, що...?”, "Ти хотів сказати...?” Ця тактика не тільки унеможливлює непорозуміння, вона демонструє повагу до людини, що зменшує агресію.

9.Тримайся "на лезі ножа”, в позиції "на рівних”.Тримайся в позиціїспокійної впевненості, вона втримує партнера від агресії, допомагає обом не "втратити обличчя”.

10.Не бійсь вибачитись, якщо відчуваєш, що винен.По – перше, це обеззброюєпартнера, по – друге, викликає повагу.

11.Обговори взаємостосунки в майбутньому.

12.Незалежно від результату розв’язання конфліктної ситуації, намагайся не руйнувати взаємостосунки.Вислови свою повагу і добрі наміри, шкодування з приводу виникнення конфліктної ситуації. І якщо ти збережеш стосунки і не даси співрозмовнику "втратити обличчя”, не треба буде шукати нового партнера. Адже знайти нового надійного, неконфліктного друга (подругу, знайомого...) – завдання не з простих.


Рекомендації соціального педагога підліткам щодо уникнення конфліктів

1. Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в збудженому стані.

2. Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться на це очами опонента.

3. Не приховуйте свого доброго ставлення до людини, висловлюйте схвалення його вчинкам.

4. Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних сварок.

5. Навчайтеся поводити себе гідно, говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими, поважайте гідність інших.

6. Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.

Рекомендації соціального педагога підліткам щодо подолання агресивності:

• виконувати фізичні вправи (гімнастика, аеробіка, біг, їзда на велосипеді);

• займатися силовими видами спорту (бокс, боротьба);

• займатися фізичною працею;

• виливати злість на неживі об'єкти (побити подушку, диван, боксерську грушу, пошматувати газету);

• використовувати масаж, особливо верхньої частини спини, з метою зняття напруги;

• викричатися на самоті, не спрямовуючи свій гнів на об'єкт роздратування;

• обговорити ситуацію, яка викликає роздратування, з близькою людиною;

• висловити уявному об'єкту своє невдоволення;

• написати листа об'єкту роздратування, але не надсилати його;

• змінити вид діяльності, що допоможе відволіктися від проблеми;

• використовувати комунікативну техніку «Я»-повідомлення: висловлюючи співрозмовникові почуття щодо ситуації, яка вас дратує, викликати співчуття та бажання зрозуміти вас і не руйнувати стосунків. Наприклад: «Я сповнений гніву, злий, розлючений, дуже сердитий, мене дратує ця ситуація, мені ніяково, дуже боляче»;

• використовувати асоціативне «Я»-повідомлення: злий, як тигр;

• релаксація — метод, за допомогою якого можна частково чи повністю позбутися фізичного або психологічного напруження;

• медитація — занурення розумом у предмет, ідею, що досягається шляхом зосередження на одному об'єкті й усунення всіх інших зовнішніх (звук, світло) та внутрішніх (фізичне, емоційне напруження) чинників.



/Files/images/psihologchna_slujba/119146649_1549466985249564_7951716586675805575_n.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/119194290_1549467021916227_9007853896603998657_n.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/119222698_1549467055249557_7683457216758028288_n.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/119461524_1549466911916238_3793592732003828456_n.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 103