/Files/images/2018_2019_zobrajennya/rzne/Рисунок1.png

План заходів

до Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек

«Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини»

(до 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського).

№ п/п Назва заходу Учасники Дата проведення Відповідальний
1 Екскурсія до бібліотеки «Чарівна скринька слова» 1 кл. до 5.10 Зав. бібліотеки Семеннікова Н. В.
2 Виставка-експозиція «Людина-письменник. Людина – педагог.» 1-11 кл. до 31.10 Семеннікова Н. В.
3 Гра-бесіда «Казочка про ввічливість» «10 Не можна Василя Сухомлинського» 1-4 кл. до 13.10 Семеннікова Н. В.
4 Інтерактивна гра-бесіда «Музей чарівних слів Сухомлинського» 5-7 кл. з 15.10 по 20.10 Семеннікова Н. В., класні керівники
5 Виховні години «Людина починається з добра», та «Школа ввічливості В. Сухомлинського» 8-11 кл. з 22.10 по 31.10 Семеннікова Н. В., класні керівники
6 Підведення підсумків місячника, творчий звіт 31.10 Семеннікова Н. В.





/Files/images/2018_2019_zobrajennya/bbloteka/IMG_20181016_081509.jpg

Виставка малюнків за творами В. Сухомлинського


Рекомендована література

Розділ 1. Формування творчої особистості дитини засобами шкільної бібліотеки: теорія і практика

1. Антонюк, А.А. Від реальності до казки– один крок: [бібл. урок, спрямований на ознайомлення учнів із прототипами відомих казок, розвинення творчого мислення та уяви] /А.А.Антонюк //Шк. бібліотекар. – 2013. – №6. – С.7–9.

2. Багінська, О. А. Формування творчої особистості: напрями співпраці педагога і бібліотекаря /О. А.Багінська, Н.М.Каспрукова //Шк. бібліотекар.– 2017.– №9.– С.6–11. – Бібліогр.: 6назв.

3. Бачинська, Н. А. Формування особистості учня в клубах, гуртках за інтересами в умовах шкільних бібліотек /Н.А.Бачинська, А.О.Михайлова //Шкіл. б‑ка.– 2007.– №11.– С.25–30.

4. Бейліс, Л. Важливі аспекти популяризації української літератури як складової соціокультурної діяльності бібліотек /Л.Бейліс //Бібл. планета.– 2009.– №4.– С.8–11.– Бібліогр.: 6назв.

5. Бенвэй, Н. Библиотеки, подростки и арт-программы (креативные программы): [танцев. класс; конкурсы рис., юных писателей] /Н.Бенвэй; пер. А.Янкова //Шкіл. б‑ка плюс.– 2011.– Верес.(№17).– С.11–14.

6. Бігун, О.С. Посилення культурно-просвітницької та виховної місії бібліотек загальноосвітнього навчального закладу /О.С.Бігун, О.М.Сунцова //Пед. скарбниця Донеччини.– 2008.– №1.– С.120–123.– Бібліогр.: 7назв.

7. Бородіна, Н.В. Бібліотечне дозвілля /Н.В.Бородіна //Шкіл. б‑ка.– 2012.– №9/10.– С.126–128.

У статті запропоновано добірку ігор для позаурочних занять для бібліотекарів і вчителів.

8. Бушманова, И.И. Кружок при библиотеке– территория творчества /И.И.Бушманова //Шк. б‑ка.– 2012.– №9/10.– С.120–122.

9. Вавіліна, Н. Комплексний підхід до формування творчої особистості: [із досвіду роботи Кіровоград. обл. б-ки для дітей ім. А. П.Гайдара] /Наталія Вавіліна // Світ дит. б‑к.– 2012.– №4/5.– С.26–27.

10. Воробйова, Р.Н. Робота шкільного бібліотекаря щодо розвитку особистості учня: [досвід роботи б‑ки Чаплин. спеціаліз. шк. №1 Херсон.обл.] /Раїса Никифорівна Воробйова, Тетяна Миколаївна Ващенко //Тавр. вісн. освіти.– 2008.– №2 (22).– С.263–265.

11. Гаркуша, В. В. Шкільна бібліотека– центр інформаційного та культурного розвитку дитини: [досвід роботи Підгородян. ЗОШ І–ІІІст. м.Кривий Ріг] /Віта Вікторівна Гаркуша //Шкіл. б‑ка.– 2008.– №4.– С.7–11. 2009.– №7.– С.59–63.

12. Грона, Н. В. Розвиток творчих потреб учнів молодшого шкільного віку в ході текстової діяльності /Н.В.Грона //Пед. альманах: зб. наук. пр. /Херсон. акад. неперерв. освіти Херсон. обл. ради, комунал. вищ. навч. закл.– Херсон, 2015.– Вип.27.– С.76–81.– Бібліогр.: 5назв.

13. Гунчак, І. В. Клуб– центр формування читацької культури школярів: [клуб „Друзі бібліотеки” у шкіл. б‑ці смт Мирне Запоріз. обл.] /І.В.Гунчак //Шкіл. б‑ка.– 2008.– №5.– С.113–119.

14. Давидова, Л. Л. Книга в образотворчому мистецтві /Л.Л.Давидова //Шк. бібліотекар.– 2016.– №8.– С.29–36.

Подано сценарій бібліотечного уроку, мета якого– розвиток інтересу до книжки, читання, образотворчого мистецтва.

15. Дяченко, Н.І. Плекаємо творчу особистість читача: [досвід роботи б‑ки Устинів. ЗОШ Кіровоград.обл.] /Н.І.Дяченко //Пед. вісн.– Кіровоград, 2009.– №1/2.– С.172–176.– Бібліогр.: 5назв.

16. Єрмакова, В.В. Розвиток особистості школяра засобами бібліотеки школи-інтернату /В.В.Єрмакова //Шкіл. б‑ка.– 2010.– №3.– С.44–49.

17. Запорожець, О.О. Шкільна бібліотека– територія творчості: [досвід роботи б-ки ЗОШ №111 м.Харкова] /О.О. Запорожець //Шк. бібліотекар.– 2013.– №10.– С.2–4.

18. Каліберда, Л. П. Бібліотека як соціальний інститут /Л.П.Каліберда //Шкіл. б‑ка.– 2010.– №4.– С.41–42.

19. Кириченко, Н. Г.Інформаційний супровід навчальних і виховних заходів в школі, які впливають на ціннісні пріоритети учнів /Н.Г.Кириченко, Л.В. Гайтан //Шкіл. б‑ка плюс.– 2013.– Берез.(№5/6).– С.7–11.– Бібліогр.: 14назв.

20. Ковальчук, Ю. Організація квестів у бібліотеці /Юлія Ковальчук //Бібл. форум України.– 2012.– №3.– С.23–24.

21. Коропець, О.М. Робота естетичного клубу в бібліотеці Харківського професійного ліцею машинобудування /О.М.Коропець //Шкіл. б‑ка.– 2009.– №5.– С.94–101.

22. Кузнєцова, Т. Л. Робота бібліотеки у формуванні ціннісних орієнтацій учнів ПТНЗ: [із досвіду роботи б‑ки Запоріз. проф. ліцею залізнич. трансп.] /Т.Л.Кузнєцова //Шкіл. б‑ка.– 2010.– №4.– С.145–146.

23. Лабутина, О. А. Домашний театр! В библиотеке?. /О. А. Лабутина //Шк. б‑ка: сегодня и завтра.– 2016.– №2.– С. 33–36.

У статті висвітлено досвід роботи зі створення маленького театру в шкільній бібліотеці.

24. Левко, О. Взаємодія бібліотеки з митцями краю у напрямі популяризації історико-культурної спадщини. Формування естетичних уподобань дітей та підлітків /О.Левко // Світ дит. б‑к.– 2007.– №4.– С.16–17.

25. Методичні рекомендації для шкільних бібліотекарів //Шкіл. б‑ка плюс.– 2011.– Лют.(№3).– С.2–13.

Подано методичні рекомендації щодо довідково-бібліографічного, бібліотечного обслуговування, культурно-просвітницької роботи тощо.

26. Мозирко, Н. В. У чарівному світі літератури: (навч. проект) /Н.В.Мозирко, Н.П.Ремез //Шкіл. бібліотекар.– 2013.– №7.– С.8–15.– Бібліогр.: 8назв.

У статті йдеться про проект, реалізований завдяки співпраці шкільного бібліотекаря й учителя англійської мови, та спрямований на розвиток творчої особистості, залучення дітей до читання, книги. Його мета – взаємопов'язане навчання англійської мови й літератури (популяризація творів американських та англійських письменників).

27. Подоляка, В. Д. Пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів /В.Д.Подоляка //Шкіл. б‑ка.– 2008.– №2.– С.52–53.

28. Пономаренко, С.Є. Робота бібліотекаря з розвитку творчих здібностей учнів /С.Є.Пономаренко //Обдар. дитина.– 2009.– №7.– С.20–26.

29. Прохорова, Л. П.Проведення літературного конкурсу в шкільній бібліотеці /Л.П.Прохорова //Шкіл. б‑ка.– 2014.– №1.– С.57–59.

30. Рабінович, Г.І. Впровадження кращих методик та технологій у роботі з книгою в позаурочний час /Г.І.Рабінович //Шкіл. б‑ка.– 2008.– №2.– С.40–42.

У статті висвітлено роботу шкільної бібліотеки з популяризації художньої літератури: організації виставок, проведення масової роботи (традиційні та нетрадиційні її форми).

31. Сачкова, М. Н. Школьная библиотека– центр креативности: способы раскрытия творч. потенциала учащихся /М.Н.Сачкова //Шк. б‑ка.– 2010.– №6/7.– С.115–118.

32. Скібіна, Л. Ляльковий театр у бібліотеці /Лариса Скібіна //Світ дит. б‑к.– 2012.– №2.– С.17.

33. Стаднікова, Н.Ю. Щоденник Клубу книголюбів /Н.Ю.Стаднікова //Шкіл. б‑ка.– 2008.– №2.– С.70.

У статті йдеться про роботу Клубу книголюбів у бібліотеці Генічеського ВПУ-17 Херсонської області.

34. Тимченко, Г. Ф. Виховання громадянина та творчої особистості в умовах полікультурного середовища засобами художньо-естетичної освіти /Г.Ф.Тимченко //Шк. бібліотекар.– 2017.– №3.– С.6–8.– Бібліогр.: 9назв.

35. Хоменко, О. І. Методичні поради щодо організації роботи літературного клубу „Книголюб” /Ольга Іванівна Хоменко //Шкіл. б‑ка.– 2008.– №2.– С.95.

36. Чорна, І. Бібліокре@тив /Ірина Чорна //Бібл. форум: історія, теорія і практика.– 2017.– №2.– С. 33–34.

У статті висвітлено досвід роботи бібліотеки Харківської ЗОШІ–ІІІступенів №88 ім.О.Г.Зубарева щодо розвитку в дітей творчих здібностей завдяки участі в гуртку-студії „Hand-Made” та ляльковому театрі.

37. Шкільна бібліотека як інформаційний соціокультурний центр: навч.-метод. посіб./Київ. міськ. пед. ун‑т ім.Б.Д.Грінченка; [уклад.О.Є.Матвійчук] //Шкіл. б‑ка.– 2008.– №9.– С.1–159.

Розділ2. Шкільна бібліотека як центр розвитку дитини
у творчій спадщині В. О. Сухомлинського

38. Березівська, Л. Д. В. О. Сухомлинський про читання як засіб формування культури духовних потреб дитини /Л.Д.Березівська //Педагогічний альманах: зб. наук. пр. /комунал. вищ. навч. закл. „Херсон. акад. неперерв. освіти” Херсон. обл. ради ; [редкол.: Бех І. Д. та ін.].– Херсон : Херсон. акад. неперерв. освіти, 2015.– Вип. 26.– С.10–16.– Бібліогр.: с.15 (15назв).

39. Березівська, Л. Д. Шкільна бібліотека як центр розвитку дитини у творчій спадщині В. О. Сухомлинського / Л. Д. Березівська //Шк. б‑ка плюс.– 2018.– Берез. (№5/6).– С.8–13.

40. Бородіна, Н. В. Кімната думки: діяльність б‑ки навч.-вихов. комплексу „Павлиська загальноосвітня школа I–IIIступенів-ліцей імені В.О.Сухомлинського” у контексті педагогічних ідей Василя Сухомлинського /Н.В.Бородіна //Шкіл. б‑ка плюс.– 2014.– Лип. (№ 13/14).– С.2–7.

41. Волобуєва, Л. М. Впровадження ідей педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського в роботу шкільної бібліотеки /Л.М.Волобуєва //Упр. шк.– 2008.– №30.– С.8–12.– Бібліогр. в кінці ст.

42. Волобуєва, Л. М. Роль шкільної бібліотеки в організації навчального процесу на засадах ідей гуманістичної педагогіки В. О. Сухомлинського /Л.М.Волобуєва //Шкіл. б‑ка плюс.– 2013.– Берез.(№5/6).– С.4–7.– Бібліогр.: 7назв.

43. Дяченко, Н. І. Трансформація педагогічних ідей В. О.Сухомлинського у розвиток сучасного бібліотечного процесу /Н. І. Дяченко //Шкіл. б‑ка плюс.– 2014.– Серп.(№15/16).– С.21–27.

У статті розглянуто окремі аспекти творчого використання педагогічних ідей Василя Олександровича Сухомлинського у сучасному бібліотечному процесі закладу загальної середньої освіти.

44. Заліток, Л. Бібліотека– джерело духовної культури в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського /Л. Заліток //Рід. шк..– 2007.– №9.– С.22–24.– Бібліогр.: 7назв.

45. Заліток, Л.М. Втілення гуманістичних ідей В. О. Сухомлинського у навчально-виховний процес закладів освіти бібліотечними засобами /Л.Заліток // Історія освітянських бібліотек України: наук. зб. /АПН України, ДНПБ України ім.В. О. Сухомлинського. – Київ : Вирій, 2006. – С. 138–145. – Бібліогр.: 7 назв.

46. Заліток, Л. М. Погляди В. Сухомлинського на місце книжки у виховному процесі школи /Л. М.Заліток //Вісн. Черкас. ун‑ту. Серія: Пед. науки/Черкас. нац. ун‑т ім.Богдана Хмельницького.– Черкаси, 2010.–Спецвип.– С.165–170.– Бібліогр.: 9назв.

47. Заліток, Л. М. Робота з книжкою в сучасній початковій школі крізь призму творчого розвитку ідей В.Сухомлинського /Л.М.Заліток //Наук. вісн. Миколаїв. нац. ун‑ту імені В.О.Сухомлинського.Серія: Пед. науки: зб. наук. пр.– Миколаїв, 2014.– Вип.1.46.– С.61–68.– Бібліогр.: 16назв.

48. Заліток, Л. М. Сухомлинський про роль книжки у вихованні духовної особистості /Л.М.Заліток //Наук. пр. Держ. наук.-пед. б‑ки України ім.В.О.Сухомлинського /Держ. наук.-пед. б‑ка України ім.В.О. Сухомлинського, НАПН України.– Київ: Пед. думка, 2010.– Вип.2: Всеукраїнський інформаційний ресурс з питань психолого-педагогічної науки і освіти: сучасний стан та шляхи розвитку.– С.110–116.– Бібліогр.: с.116.

49. Заліток, Л. М. Читання молодших школярів як процес прилучення дітей до книжки в спадщині В.О.Сухомлинського /Л.М.Заліток //Педагогічні науки: зб. наук. пр. /Херсон. держ. ун‑т.– Херсон: [б. в.], 2009.– Вип.53.– С.89–97.– Бібліогр.: 9назв.

50. Злочевська, Н. В. Бібліотерапевтичне спілкування з учнями як спосіб впливу на їх духовне здоров'я та засіб розкриття їх творчого потенціалу /Н.В.Злочевська //Шкіл. б‑ка плюс.– 2014.– Лип.(№ 13/14).– С.14–19.– Бібліогр.: 8назв.

У статті розглянуто особливості моделювання програми бібліотерапевтичного спілкування з учнями у позакласній роботі „Диво казки” (2–4-ті класи) та „Уроки фантазії” (5–6-ті класи) та акцентовано увагу на ролі педагогічних ідей В.О.Сухомлинського у її створенні й реалізації.

51. Лушпай, Л. М.Роль шкільної бібліотеки у розвитку творчої особистості учнів /Л.М.Лушпай // Шкіл. б-ка плюс.– 2014.– Лип.(№ 13/14).– С.20–25.– Бібліогр.: 5назв.

У статті розглянуто роль книги та читання у формуванні читацької компетентності, акцентовано увагу на впливі педагогічних і художніх творів В.О.Сухомлинського на розширення світогляду учнів, прищеплення любові до творчої праці та творчості в цілому.

52. Новаківська, Л. В. Олена Пчілка і В.О.Сухомлинський про роль книги в духовному житті дитини /Л.В.Новаківська //Шкіл. б‑ка плюс.– 2011.– Жовт.(№19).– С.3–5.

53. Пархета, Л. П. Система роботи з книгою в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського /Л.П.Пархета //Шкіл. б‑ка плюс.– 2011.– Жовт.(№19).– С.6–11.– Бібліогр.: с.11.

54. Ружанська, Т. В. Комплексний підхід до створення власної моделі становлення компетентного і творчого читача /Т.В.Ружанська //Шкіл. б‑ка плюс.– 2014.– Серп.(№15/16).– С.8–12.– Бібліогр.: [6назв.].

У статті розкрито систему роботи шкільної бібліотеки з розвитку творчої особистості на засадах педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського та комплексний підхід до створення власної моделі становлення компетентного й творчого читача.

55. Хемчян, І. І. В.О.Сухомлинський про роль освіти і бібліотеки у вихованні духовно-моральних основ особистості: бібл. секція для освітян. б‑к Херсонщини [на XVIВсеукр. пед. читаннях „В.О.Сухомлинський у діалозі з сучасністю: ціннісні виміри в освіті”, 17–18верес.2009р., м.Херсон] /Ірина Іванівна Хемчян //Шкіл. б‑ка плюс.– 2009.– Листоп.(№21).– С.19–23.

56. Хемчян, І. І. Роль шкільної бібліотеки в розвитку творчої особистості учнів : (VI Міжнародні й XX Всеукраїнські педагогічні читання „Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: розвиток творчої особистості”. Бібліотечна секція) /І. І. Хемчян //Шкіл. б-ка плюс.– 2014.– Берез. (№ 5/6).– С. 2–8.

57. Шевченко, О. Естетичне виховання молодших школярів на уроках літературного читання: (за ідеями В.О.Сухомлинського) /Олена Шевченко //Початк. шк.– 2015– №9.– С.21–24.



План заходів

комунального закладу «Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №15

з поглибленим вивченням окремих предметів

Харківської міської ради Харківської області»

до Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек 2017р.

«Шкільна бібліотека - за здоровий спосіб життя»

№ п/п Назва заходу Учасники Дата проведення Відповідальний
1 Екскурсія до бібліотеки «Чарівна скринька слова» 1-2 кл. до 13.10 Зав. бібліотеки Семеннікова Н. В.
2 Виставка-експозиція «Як вода джерельна будьте ви здорові» 1-11 кл. до 31.10 Семеннікова Н. В.
3 Казка-бесіда «Колобок». Інтерактивна гра "Подорож по країні здоров'я" 1-4 кл. до 7.10 Семеннікова Н. В.
4 Вікторина про здоровий спосіб життя 5-7 кл. з 9.10 по 14.10 Семеннікова Н. В.,вчитель ОЗ Лісова А. Е.
5 Бесіда про наркоманію «Обережно!Наркотики!!!», показ учбового фільму про наркотики 8-11 кл. з 16.10 по 21.10 Семеннікова Н. В.,вчитель ОЗ Лісова А. Е.
6 Підведення підсумків місячника, творчий звіт 31.10 Семеннікова Н. В.


Рекомендована література

1. Двенадцать шагов к здоровью с "Тяньши" [Текст] : научно–популярная литература. – Ростов–на–Дону : Феникс, 2002. – 439, [7] с. – (Медицина для вас) (Бестселлер XXI века). – Библиогр.: с. 437–440.

2. Екологічне громадське здоров'я: від теорії до практики [Текст] : [пер. з англ. / Е. МакМічел, Р. Лабонте, Т. Хенкок та ін.] ; за заг. ред. : К. Чу та Р. Сімпсон . – Кам'янець–Подільський : Абетка–НОВА, 2002. – 289 с. : іл. – Авт. зазначено на 6–й с. – Бібліогр. : с. 289 та наприкінці глав

3. Жилка Катерина Іванівна. Розвиток механізму взаємодії з міжнародними організаціями у сфері державного управління охороною здоров'я дітей [Текст] : автореферат дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / К. І. Жилка ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – Київ : [б. и.], 2014. – 20 с.

4. Кульгінський, Євгеній Анатолійович. Розвиток державного управління системою охорони суспільного здоров'я України в контексті Європейської інтеграції [Текст] : монографія / Є. А. Кульгінський ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – Київ : СТ–друк, 2016. – 396 с. – Бібліогр. наприкінці розд.

5. Мантак, Галина Іванівна. Особливості стану здоров'я підлітків, які зазнали дії іонізуючого опромінення в антенатальному періоді і постійно мешкають в контамінованих районах [Текст] : автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.10 / Г. І. Мантак ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. – Х. : [б. и.], 2002. – 20 с

6. Основи здоров'я іфізична культура [Текст] : прогр. для загальноосвіт. навч. закл. : 1–11 кл. / Ін–т пробл. виховання АПН України та ін. ; [підгот. під кер. : М. Д. Зубалій]. – К. : Початкова школа, 2002. – 111 c.

7. Охорона здоров'я України: стан, проблеми, перспективи [Текст] / [В. В. Лазоришинець, Н. О. Лісневська, Л. Я. Ковальчук та ін.] ; за ред. В. В. Лазоришинця. – Спеціаліз. вид. – Київ ; Тернопіль : ТДМУ, 2014. – 607 с. : іл., табл.

8. Парадигма здорового способу життя : духовні та фізичні компоненти [Текст] : матеріали другої міжнар. наук.–теорет. конф. каф. соц.–гуманіт. дисциплін /Олімп. акад. України, Нац. ун–т фіз. виховання і спорту України ; [уклад. : Ю. О. Тимошенко ; редкол. : В. Ф. Бойко та ін.]. – Київ : НУФВСУ, 2010. – 237 с. : іл. – Частина тексту : рос., пол. – Бібліогр. наприкінці ст. – 23.00 грн.
Зміст:
Візітей, М. М. Физическая культура и спорт как предмет философско–антропологического анализа/ М. М. Візітей. –С.3–6

Калина, М. С.Здjровий спосіб життя серед пріоритетів державного розвитку Російської Федерації/ М. С. Калина. –С.47–50
Приходько, И. И. Нормативно–правовая база здорового образа жизни в Украине/ И. И. Приходько, С. А. Левадня. –С.149–154

9. Права людини вгалузі охорони здоров'я – 2013 [Текст] : доп. правозахис. орг. / [Д. Лур'є, А. Черноусов, Д. Кобзін та ін. ; упоряд., заг. ред. : Роханський А. О.] ; Ін–т прав. дослідж. і стратегій. – Харків : Права людини, 2014. – 127 с. : іл.

10. Про реформу охорони здоров'я в Україні [Текст] : матеріали парламент. слухань у Верхов. Раді України, 16 груд. 2015 р. / Верхов. Рада України, Ком. з питань охорони здоров'я. – Київ : Парламентське вид–во, 2016. – 206 с. : іл

11. Чернецький, В. Ю.Державна політика в сфері охорони здоров'я населення та механізми її реалізації : стан, проблеми, перспективи [Текст] : монографія / В. Ю. Чернецький ; Донец. держ. ун–т упр. – Донецк : Східний видавничий дім, 2014. – 326 с. : іл. – Бібліогр. : с. 312–326 (183 назв.).

12. Аналіз деяких показниківгромадського здоров'я, системи охорони здоров'я і медичної освіти в Харківській області [Текст] / О. І. Сердюк [и др.] //Україна. Здоров'я нації. – 2017. –№ 3. – С. 227–23

13. Білобровко, О.Спортивна сила нації : харківські паралімпійці повернулися додому [Текст] / Олексій Білобровко // Слобід. край. – 2014. –22 берез. – С. 15

14. В память овеликомспортсмене [Текст] // Харьков. известия. – 2017. –17 июня. – С. 16

В Харкові на вулиці Баркалова, 1 планують встановити меморіальну дошку харківськомуспортсмену–ватерполісту, дворазовому олімпійському чемпіону О. Баркалову.

15. Гусев, П.У оперного театра собрались тысячи зрителей [Текст] / Павел Гусев // Веч. Харьков. – 2017. –27 июня. – С. 6

Про чемпіонат України по воркауту, який відбувся 24 червня на майданчику перед Харківським національним академічним театром опери та балету ім. М. В. Лисенка.

16. Гусев, П. Чемпионом Европы по боксу стал харьковчанин [Текст] / Павел Гусев // Веч. Харьков. – 2017. –27 июня. – С. 7

На чемпіонаті Європи з боксу, який пройшов у Харкові, перемогу отримав харків'янин Юрій Шестак.

17. Дементьєва,Т.Системадіяльності КВНЗ"Харківська академія неперервної освіти"щодо екологізації навчально-виховного процесу в закладах освітиХарківського регіону [Текст] / Таїсія Дементьєва // Нова пед. думка. – 2012. –№ 4. – С. 24–26. – Бібліогр. наприкінці ст.

18. Демочко, Г. Л. Архівні документи як джерело дослідження організації охорони здоров'я у Харкові періоду 1920–30–х рр. [Текст] / Г. Л. Демочко //Гуржіївські історичні читання. – 2012. –Вип. 5. – С. 87–88. – Бібліогр. наприкінці ст.

19. Зозуля , И.Харьковские врачи дарят обреченным детям жизнь [Текст] / И. Зозуля // Веч. Харьков. – 2011. –17 февр. – С. 6

О европейском уровне лечения детских онкологических заболеваний в Харькове

20. "Золото" плюс "серебро"Кубка мира [Текст] // Харьков. известия. – 2017. –23 февр.– С. 1

Харківськаспортсменка Є. Бреус здобула золоту та срібну медалі на етапі Кубку світу з фехтування середспортсменів з ураженням опорно–рухового апарату.

21. Кадомская, Е.В футболе можно выиграть даже с плохим зрением [Текст] /Елена Кадомская // Веч. Харьков. – 2015. –6 июня. – С. 4

На Всемирном футбольном матче для слепых один из решающих голов забил харьковчанин Олег Аврамов.

22. Кадомская, Е.На что способен человек в инвалидном кресле [Текст] / Елена Кадомская // Веч. Харьков. – 2014. –21 авг.– С. 4

О чемпионе Украины по триатлону, баскетболу, плаванию и теннису, харьковчанине Олеге Капинусе.

23. Крайнюков, О. Вплив забруднення питної води на станздоров'я населення Харківської області [Текст] / Олексій Крайнюков // Часопис соціально–економічної географії. – 2013. –Вип. 14. – С. 103–108 : граф. – Бібліогр. наприкінці ст.

24. Медали и рекор дхарьковчан [Текст] // Харьков. известия. – 2017. –29 июля. – С. 16.

Чемпіонами 10 Всесвітніх ігор стали харківськіспортсмени С. Бєлий та Н. Москвіна.

25. Міронюк, Ю.Чугуївський "пілот" для медицини України [Текст] : як діє реформа охорони здоров'я на Харківщині / Юлія Міронюк // Слобід. край. – 2017. –9 берез.– С. 2.

26. Национальный рекорд Украиныобновлен [Текст] // Харьков. известия. – 2017. –15 июня. – С. 1

Харківська тенісистка Е. Світоліна здобула п'яте місце в світовій генерації з 4765 очками, що стало її персональним та національним рекордом України.

27. Несенов, В.До фінішу – наче додому : харківські паралімпійці поділилися секретами своїх перемог [Текст] / Валерій Несенов // Слобід. край. – 2014. –25 берез. – С. 1, 7 : ил.

28. Несенов, В.Їх можливості не обмежені [Текст] / Валерій Несенов // Слобід. край. – 2014. –15 берез. – С. 15

Про заслуги харків'ян на Паралімпійських іграх в Сочі

29. Несенов, В.Медаль як подвиг [Текст] : особливі спортсмени Харківщини вражають світ / Валерій Несенов // Слобід. край. – 2016. –23 січ.– С. 15

Про спортсменів–паралімпійців Є. Бреус та В. Вовка, яких признано в Харківській області кращими зі спортсменів з обмеженими можливостями та нагороджено орденами "За розбудову України".

30. Серебро и бронзаБреус [Текст] // Харьков. известия. – 2016. –28 июля. – С. 12.

Харківська спортсменка Є. Бреус завоювала срібну та бронзову медалі на етапі Кубку світу з фехтування серед спортсменів з ураженням опорно–рухового апарату.

31. "Серебро" чемпионата мира[Текст] // Харьков. известия. – 2017. –20 июня. – С. 12

В Токіо на чемпіонаті світу з важкої атлетики харківська спортсменка М. Гангур здобула срібну нагороду.

32. Сильные духом[Текст] // Харьков. известия. – 2016. –26 июля. – С. 12

У Харкові відбувся Міжнародний професійний тенісний турнір Kharkov Open для тенисистів–візочників. В жіночому одиночному турнірі перемогла харків'янка О. Шингарева.

33. Соревнуются теннисисты[Текст] // Харьк. известия. – 2015. –16 июня. – С.4.

О первом Всеукраинском турнире по теннису на инвалидных колясках, который прошел в парке им. Горького.

34. Стрельник, И.Золотые медалисты–паралимпийцы еще год назад выступали в здоровом спорте [Текст] / Ирина Стрельник // Веч. Харьков. – 2016. –13 сент.– С. 1

Про спортсменів–харків'ян Л. Аджаметову (легка атлетика) та М. Кріпака (плавання), що здобули золоті медалі на останніх Параолімпійських іграх.

35. Яценко, Г. Ю.Здоров'ю в місті Куп'янськ скажемо – так! [Текст] / Г. Ю. Яценко, Л. А. Каменюка, Г. Г. Васильченко // Педагогіказдоров'я :Здоров'я людини в умовах ноосферогенезу : зб. наук. пр. – 2013. – С. 283–288. – Бібліогр. наприкінці ст.

Матеріали місячника

Кiлькiсть переглядiв: 269