Організація виховної роботи в школі
Виховна система ліцею - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності учасників освітнього процесу. Виховання тісно поєднується з навчальною діяльністю та вплетене органічно в освітній процес. У ліцеї відбувається морально-етичне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності. На сьогоднішній день склалася система виховної роботи, яка на принципах гуманізму, демократизму, єдності сім'ї та школи, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення національно-патріотичного виховання, сприяє формуванню в учнів навичок самоосвіти, самоаналізу, допомагає учням розвивати індивідуальні здібності, творчі задатки, самовизначатись та самореалізовуватись.
Основна увага приділяється формуванню особистості учня, громадянина-патріота України, створенню умов для самореалізації школяра, відповідно до його здібностей, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я, належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.
Завдання виховної системи:
•Виховувати особистість, патріота, лідера, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримуватись прав людини.
• Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
• Сприяти зростанню творчого та духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
• Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
• Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проєктів соціального та благодійного напрямків.
• Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
• Впроваджувати оптимальні методи, форми, засоби, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширювати можливості компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.
Тема виховної роботи закладу:
"Формування оптимального мікроклімату учнівського колективу як засіб створення умов для самореалізації учня в соціумі як громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості ".
Виховна робота в школі проводиться за напрямками:
- «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави»,
- «Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей»;
- «Ціннісне ставлення до природи»;
- «Ціннісне ставлення культури та мистецтва»;
- «Ціннісне ставлення до праці »;
- «Ціннісне ставленнядо себе».
Система виховної роботи школи забезпечує:
• активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;
• організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
• розвиток активності школярів у різних видах діяльності, здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;
• згуртовування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проєктах;
• соціальну захищеність і підтримку учнів;
• співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об'єднаннями, колективами;
• співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;
• концентрацію сил педагогічного колективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.
Система виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку ю. самореалізації особистості кожного учня. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання школярів здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу.
Взаємодія сім'ї та школи
Структура виховної роботи навчального закладу включає в себе і взаємодію ліцею з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і молоді в тому чи іншому аспекті.
Нормативно-правова база
Закон України "Про запобігання та протидію домашньому насильству"