Оновлення програм
для базової середньої освіти


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ТА ПРОЕКТ EDERA
ЗА СПРИЯННЯ МФ «ВІДРОДЖЕННЯ»

На сайті розміщено всі відеорекомендації з методиками викладання для вчителів, створених у рамках проекту «Оновлення програм для базової загальної середньої освіти (5-9 класи)».

Зараз на сторінці опубліковано 14 відео з української та англійської мови, трудового навчання, математики, історії, інформатики та наскрізних ліній, а саме підприємливості і фінансової грамотності, громадянської відповідальності, здоров’я і безпеки, екологічної безпеки та сталого розвитку.

У кожній відеорекомендації експерти на конкретних темах і прикладах розглядають нові методики викладання, що сприятимуть більш ефективному засвоєнню дітьми навчального матеріалу. Тому запрошуємо і вас до ознайомлення з відеорекомендаціями!


Загальне відео. Оновлення програм для 5-9 класів


Українська мова. «Комплексне завдання»

Тема уроку «Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі». Юлія Романенко демонструє, як на основі аналізу тексту можна повторювати та вивчати новий матеріал.


Трудове навчання

На своїх уроках Юлія Приходько проводить ігри, що підвищують рівень позитивних емоцій серед учнів. Далі – організовує роботу учнів так, щоб вони одержали нові знання та розвивали власні здібності. А як це впливає на креативність і мотивацію учнів – у нашому відео.


Математика. 12 ідей цікавого уроку (частина 1)

12 ідей, як виконати завдання уроку, зробити його цікавим і продуктивним для учнів, забезпечити формування ключових компетентностей, а також приділити достатньо уваги реалізації наскрізних ліній – у першій частині відеорекомендації від Наталії Панової.

Математика. 12 ідей для цікавого уроку (частина 2)

У другій частині відеорекомендації з математики «12 ідей для цікавого уроку» Наталія Панова продовжує розповідати про методи, які допоможуть зробити навчання максимально ефективним для учнів, реалізувати наскрізні лінії та сформувати необхідні для дітей компетентності.


Наскрізна змістова лінія. «Підприємливість та фінансова грамотність»

Способи реалізації наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» на прикладі «Історії України», «Природознавства» та «Фізики» від трьох лекторів: Олени Бурлаки, Оксани Сампари, Віктора Ґудзя.


Наскрізна змістова лінія. «Громадянська відповідальність»

Про те, як на прикладі тем з історії, мистецтва та української літератури реалізувати змістову лінію «Громадянська відповідальність» і пояснити важливість захисту людиною своїх прав, розповідають Леся Хлипавка, Олена Гайдамака, Анна Білоус.


Наскрізна змістова лінія. «Здоров’я і безпека»

Впровадження наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» на уроках біології та географії – у відеорекомендації з Олександром Козленко та Марком Бобровським. Експерти діляться досвідом, як заохотити учня до здорового способу життя і навчити формувати безпечне для життя середовище.


Наскрізна змістова лінія. «Екологічна безпека і сталий розвиток»

Реалізація наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» на уроках зарубіжної літератури і трудового навчання – у відеорекомендації з Оленою Семенюк і Андрієм Терещуком. Вони розповідають, як допомогти учням осмислити важливість захисту довкілля.


Хмарні технології на уроках історії

Доцільність використання можливостей інтернет-простору і, зокрема, хмарних технологій пояснює Олена Бурлака. Онлайн-сервіси дозволять організувати віртуальну дискусію та ефективну співпрацю між учителем і учнями.


Інформатика (частина 1)

Вивчення програмування в школі – це не лише про набуття вміння складати програми, а й про співпрацю, відповідальність, наполегливість та креативність. Як сформувати ці навички та риси характеру під час уроків з інформатики, розповідає Оксана Пасічник у першій частині відеорекомендації.

Інформатика (частина 2)

У другій частині відеорекомендації з інформатики Оксана Пасічник розповідає, як ставити правильні запитання та спонукати дітей до дискусії. Для прикладу вчителька пояснює, як зробити теоретичні уроки «Історія розвитку комп’ютерної техніки» або «Інформаційна безпека» цікавими для учнів.


Англійська мова (частина 1)

У першій відеорекомендації Валентина Тумасова розповідає про основні акценти взаємодії учнів і вчителя під час вивчення іноземної мови. Учні хочуть працювати в команді, виконувати різні ролі, знаходити альтернативні рішення однієї проблеми. Тому на уроках варто моделювати ситуації, близькі до реальності.

Англійська мова (частина 2)

У цьому відео Валентина Тумасова пояснює, чому під час вивчення іноземної мови необхідно використовувати новітні технології. Також, на думку вчительки, хорошою мотивацією для учнів є залучення до різноманітних освітніх проектів, що актуалізує необхідність вивчення англійської мови.


  • Навчальні програми для початкової школи

З метою упорядкування навчальної літератури, що рекомендується для використання в навчально-виховному процесів навчальних закладів, Міністерство освіти і науки України розміщує на офіційному веб-сайті Міністерства: перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у початкових класах, основній та старшій школах ЗНЗ з навчанням українською мовою, а також з навчанням мовами національних меншин. (посилання на електронні посібники у тілі документа).

  • Переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки Українидля використання у загальноосвітніх навчальних закладах представлені у вигляді гіперпосилань в офіційному Листі МОН України.


Програми початкової школи

  • Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи, внесені вчителями, батьками та науковцями під час відкритого від 4 серпня 2016 р., оприлюднені на сайті МОН 11 серпня 2016 р.
Кiлькiсть переглядiв: 69